Study on the relationship between the discourse of the teachers of the religious education discipline and the laity in Londrina and the region (2018-2019)
Abstract
This article discusses the subject of Religious Education (RE) in contemporary, understand the process of (re) formulation of the RE discipline, it also seeks to understand how to base the discourse of teachers of the discipline about the secularism. Thus, starting from a methodology of bibliographic, electronic, documentary research and monitoring of RE classes, in a college in the South Zone of Londrina-PR. Thus, identifying the need for a professional training of teachers focused on religious diversity contemplating the multiple matrices and expressions, in which seeks to respect basic rights and religious tolerance starting of BNCC (2017).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).